Posted on

Dieta a zmniejszenie ryzyka raka prostaty

Dieta pomagająca zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka prostaty

Prostata

Co powinienem jeść aby obniżyć ryzyko zachorowania na choroby związane z prostatą w tym raka. To pytanie zadaje sobie bardzo wielu mężczyzn dbający o zdrowie swojego gruczołu krokowego. Lekarz powinien zalecić spożywanie niektórych pokarmów które zmniejszą ryzyko powstania chorób związanych z prostatą jednak badań potwierdzających definitywny wpływ diety na te męskie dolegliwości jak na razie brakuje.

Ogólne zalecenia dotyczące żywienia:

  • Staraj się jeść co najmniej 5 porcji owoców i warzyw dziennie.
  • Zamień chleb biały na pieczywo pełnoziarniste.
  • Ogranicz spożywanie czerwonego mięsa, w tym wołowiny, baraniny, wieprzowiny, mocno przetworzonych produktów mięsnych takich jak parówki.
  • Jedz ryby, drób jajka i fasole. Jest to zdrowe źródło białka.
  • Spożywaj zdrowe tłuszcze takie jak oliwa z oliwek, orzechy czy awokado.
  • Unikaj tak zwanych tłuszczów trans zawartych w jedzeniu typu fast food.
  • Unikaj mocno słodzonych napojów i soków owocowych. Staraj się spożywać słodycze tylko okazjonalnie.
  • Ogranicz spożywanie soli w swojej diecie.
  • Jedz powoli i nie więcej niż do uczucia pełności.

Aktywność fizyczna:

Oprócz zdrowej diety ważne, żeby pozostać aktywnym fizycznie. Regularne ćwiczenia pozwolą uniknąć zachorowania na wiele schorzeń jak choroby serca, udar czy niektóre nowotwory. Badania potwierdziły pozytywny wpływ ćwiczeń na zdrowie prostaty.

Na podstawie ankiety wypełnionej przez 30 000 osób wykazano wyraźną zależność między aktywnością fizyczną a występowaniem objawów przerostu prostaty. Nawet niska intensywność aktywności fizycznej jak spacer przynosiła efekty.  Mężczyźni którzy regularnie ćwiczyli wykazywali dużo mniejsze problemy z erekcją od osób nie ćwiczących. Dodatkowo badania wykazały, że nadwaga znacznie zwiększa ryzyko powstania problemów związanych z potencją.

Włoscy naukowcy losowo przydzieliło 231 mężczyzn z zapaleniem gruczołu krokowego do jednego z 2 programów ćwiczeniowych na okres 18 tygodni. Ćwiczenia obejmowały aeroby a w drugiej grupie ćwiczenia z ciężarem. Każda z grup ćwiczyła 3 razy w tygodniu. Obie grupy mężczyzn poczuły się lepiej jednak ta, która wykonywała ćwiczenia aerobowe zaobserwowała istotnie większą poprawę.

Polecamy tabletki na prostatę Reprostal zwycięzcę rankingu  najlepszych dostępnych bez recepty środków na problemy z prostat.

2 thoughts on “Dieta a zmniejszenie ryzyka raka prostaty

  1. Stosował ktoś ten Reprostal

  2. Podobne wskazówki dawal mi moj lekarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *