Posted on

Jak zwiększyć masę mięśniową

Duże mięśnie to marzenie każdego mężczyzny, który rozpoczyna dopiero swoją przygodę z siłownią. Nabranie „czystej masy” nie jest wcale tak łatwą sprawą zwłaszcza jeśli jesteś ektomorfikiem i Twój metabolizm jest szybszy od światła lub endomorfikiem i musisz liczyć każdą kalorie, żeby nie zalać się zbytnio tłuszczem.

Kulturysta

Aby zbudować masę mięśniową najważniejsze są 3 rzeczy:

  • Odpowiednio zbilansowana dieta. Stanowi ona 70 % sukcesu, jeśli nie dostarczymy budulca nasz organizm pomimo ciężkich treningów nie pozwoli na zwiększenie rozmiaru bicepsa czy klatki. Należy dostarczać około 2 gramy białka na kilogram masy ciała, pozostałe składniki diety a więc węglowodany powinny być dostarczane w około 4-5 gram na kilogram natomiast tłuszcz nie powinien przekraczać 1 grama na kilogram masy ciała. Łączna ilość kalorii powinna być zależna od trybu życia jaki prowadzimy. Do odpowiedniego wyliczenia ich ilości służą specjalne kalkulatory dostępne w sieci. Zaleca się spożywanie posiłków co 2-3 godziny, w łącznej ilości 5-6 w ciągu dnia.
  • Ciężki trening oparty o duże i tak zwane wolne ciężary. Wykonując ćwiczenia wielostawowe jak przysiady czy martwy ciąg ćwiczymy bardzo dużą ilość mięśni naraz.  Ważne aby nasz zakres ruchu nie przekraczał 8-10 powtórzeń. Należy pamiętać, że mięśnie rosną jeśli zostaną odpowiednio „zniszczone”. Mikro urazy na włóknach mięśniowych zmuszają je do regeneracji co prowadzi do ich wzrostu oraz wzmocnienia. Należy pamiętać o ćwiczeniu każdej partii mięśniowej i odpowiedniej rozgrzewce aby nie nabawić się kontuzji. W celu osiągnięcia jak najlepszych rezultatów powinno ćwiczyć się minimum 4 razy w tygodniu stosując odpowiednie plany treningowe z własnego doświadczenia możemy polecić system Push-Pull-Legs.

     

  • Odpowiednia regeneracja. Mięśnie rosną w trakcie snu tak więc bardzo ważne aby zadbać o ten czynnik i pozwolić ciału wejść w fazę anaboliczną. Odpowiednia ilość snu zapewni  wzrost mięśni oraz da energie na kolejny dzień treningowy. Brak regeneracji spowoduje katabolizm i będzie prowadzić do przetrenowania.

Wisienką na torcie po zastosowaniu się do wyżej wymienionych kroków będzie odpowiednio dobrana suplementacja. W postaci białek, gainerów  czy aminokwasów. Jeśli będziemy mieć już odpowiedni staż, pora sięgnąć po królową suplementów kreatyne, która w połączeniu z dieta na masę pozwala nabrać ładnych kilka kilogramów.
Warto tez wypróbować nowo powstały, zbierający pozytywne opinie i dostępny na naszym sklepie suplement o innowacyjnym składzie Mass Extreme.  Nowa formula pozwoli nabrać masy mięśniowej w jeszcze szybszym tempie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *