Posted on

Naturalny booster testosteronu

Kiedy panowie przekraczają barierę 35 lat ich poziom testosteronu zaczyna się obniżać. Pierwszymi objawami tego procesu są przemęczenie, spadek libido oraz wzrost wagi. Dzieje się tak gdyż testosteron to jeden z najważniejszych męskich hormonów odpowiadający głównie za funkcje płciowe. Jego odpowiedni poziom jest szczególnie ważny w wieku młodzieńczym, gdy następuje rozwój organizmu, jednak w późniejszych latach jego ilość nie pozostaje bez znaczenia.
 Poziom testosteronu
W aptekach oraz sklepach z suplementami możemy znaleźć liczne produkty wpływające w mniejszym lub większym stopniu na poziom testosteronu w naszym organizmie. Za nim jednak po nie sięgniemy warto zmienić swój styl życia, który w znacznym stopniu wpływa na gospodarkę hormonalną.
Istotnym elementem mogącym dodać nam sił poprzez zwiększenie poziomu tego męskiego hormonu jest zbilansowana dieta składająca się z odpowiedniej ilości węglowodanów, białek, tłuszczy oraz odpowiedniej ilości witamin.
Ważne, aby spożywać dziennie odpowiednią ilość kalorii dostosowaną do naszego trybu życia i wagi. Zarówno za mała podaż kalorii jak i za duża wpłynie negatywnie na nasze hormony drastycznie obniżając jego poziom.
Jeśli chodzi o białko, ważne jest aby dostarczać od 0,6 do 2 gram na kilogram masy ciała, większa ilość spowoduje wyrzut insulino podobnego hormonu IGF, który jest antagonistą testosteronu, natomiast mniejsza ilość dostarczanego białka, szczególnie będąc na diecie wegańskiej spowoduje samoczynny spadek wyżej wymienionego hormonu.
Białko powinniśmy dostarczać z takich produktów jak:
  • nabiał
  • mięso
  • jajka
  • ryby
Węglowodany to kolejny składnik diety wpływający na nasz męski hormon. Dostateczna podaż węglowodanów w diecie powoduje produkcje insuliny, która obniża poziom kortyzolu we krwi – antagonisty testosteronu.
Energia z węglowodanów powinna stanowić od 40% do 60% naszego dziennego zapotrzebowania na kalorie a ich źródłem powinny być:
  • kasze
  • ziemniaki
  • ryże
  • produkty zbożowe
Tłuszcze powinny być na poziomie około 20-30% dziennego bilansu. Testosteron syntetyzowany jest z cholesterolu, jednak oprócz jego odpowiedniej ilości nie możemy zapominać o wielonasyconych tłuszczach znajdujących się w:
  • rybach morskich
  • oliwie z oliwek, oleju rzepakowym, słonecznikowym
  • orzechach

Testolan

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *